Ett snabbt farväl..

12 Januari


Allt började som en helt oskyldig liten till-tittning av de små vännerna men kom snabbt att bli något mycket mer förfärande. Jag hälsade nämligen på Mimmi. Tog upp henne och - PAM! Nu slog det mig hur tjock hon blivit! Bara sådär! Paniken spred sig snabbt och jag insåg genast att något måste göras. Om Mimmi föder när Musse är kvar kommer de förmodligen att para sig igen och då blir det ÄNNU fler ungar. Dessutom tittade jag till Simba och det var solklart att även han var redo for some action. Hur skulle det se ut om han började rulla runt i höet med sina systrar? No no no... Jag var tvungen att ta till drastiska åtgärder.

Alltså.. Med en plastback, en gammal kruka, lite spån, mat, vatten och lite improvisation har nu herrarna Ökenråtta fått ett nytt hem. Det kändes sorgligt att skilja på dem med tanke på att de aldrig mer kommer att få ses :( Men ja, ibland är livet sorgligt...

Lite sista-minuten familjebilder:


           

           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0